Wilt u de teksten op uw site verbeteren of heeft u nog geen eigen website? Als u mij vertelt wat op uw site moet komen te staan, ga ik graag aan de slag met het schrijfwerk. Bij werkwijze kunt u lezen hoe.
Uw etalage: om bekendheid te krijgen en te houden ontkomt u anno 2011 niet aan een website. Het is de etalage van uw zaak. Consumenten zoeken, vergelijken en kiezen producten en diensten via internet of halen nuttige kennis van het web.
Van instellingen wordt steeds meer transparantie geëist, ook door de overheid. Voor welke fysiotherapeut een patiënt kiest, is niet meer alleen afhankelijk van een huisarts maar ook van de presentatie van de bezochte site.
Om ervoor te zorgen dat uw site opvalt tussen al dat wereldwijde aanbod en bezoekers blijven hangen zijn drie aspecten essentieel: vindbaarheid, vormgeving en duidelijke taal!
Vindbaar wordt u als u de inhoud van uw site regelmatig ververst. Gedreven marketeers weten dat al lang. Door optimalisatie, SEO in marketingtermen, zoeken zoekmachines als Google actuele informatie automatisch op. Technieken als keywords en metatags volgen elkaar in sneltempo op.
Hoe dan ook, uw doelgroep wordt met kernachtige en aansprekende woorden en zinnen beter gevonden dan op uw domeinnaam. De La Colina helpt u zoeken naar trefwoorden die passen bij wat u te bieden heeft.
Vormgeving: het oog wil ook wat en er is geen tweede kans voor een eerste impressie. Het eerste wat opvalt wanneer iemand op uw site komt is de vormgeving: kleur, beeld, veel of weinig informatie op de homepage, de plaats waar staat waar de site over gaat en hoe contact kan worden opgenomen.
De indruk die u wilt maken hangt af van wie u wilt bereiken. Jonge mensen verwerken doorgaans meer informatie in één oogopslag dan ouderen. Wilt u betrouwbaarheid of spanning en sensatie uitstralen, spiritualiteit of sportiviteit, politiek engagement of lang leve de lol? Alles is beeld. De La Colina kent vormgevers en websitebouwers die samen met u een passende structuur kunnen bedenken en maken.
Duidelijke taal: als u wilt dat bezoekers na de eerste klik op uw site blijven hangen, is het belangrijk dat u ze wat te vertellen heeft. Net als een boek heeft ook een site een pakkende eerste zin nodig die uitnodigt om door te lezen. Vervolgens moet ook de rest van de tekst blijven boeien.
U zult onder uw bezoekers lezers en niet-lezers treffen, mensen die snel willen handelen en mensen die graag eerst alles goed willen onderzoeken. Iedereen moet zijn of haar weg kunnen vinden op uw site. Een tekst kan kort of lang zijn. Maar lezers nemen alleen de moeite als ze begrijpen wat van ze verwacht wordt en als het ze interesseert.
Duidelijke taal is waar mijn vak over gaat en waar ik goed in ben. In het hoofdstuk Aan de slag kunt u lezen hoe ik te werk ga met alle teksten, ook als u bijvoorbeeld een verslag van een bijeenkomst nodig heeft.