Bent u van plan om een nieuwsbrief te versturen of wilt u uw al bestaande nieuwsbrieven verbeteren? Als u mij vertelt wat in de brief moet komen te staan, ga ik graag aan de slag met het schrijfwerk. Bij werkwijze kunt u lezen hoe.
Doet u het al, gratis nieuwsbrieven versturen per post of e-mail? Deze effectieve publicaties worden steeds vaker gebruikt om klanten, leden of medewerkers te informeren over nieuwe ontwikkelingen of aanbiedingen. Het helpt uw zaak en de aangeboden diensten of producten onder de aandacht te brengen en te houden. In de horecabranche is bekend dat nieuwsbrieven en gebruik van sociale media 18% meer omzet opleveren.
Nee dank u of ja graag? U kunt incidenteel een bericht sturen of bezoekers van uw zaak of website uitnodigen zich te abonneren op een regelmatig terugkerende nieuwsbrief. Maar het moet wel vrijblijvend zijn. Mensen zitten niet te wachten op ongewenste post. Opzeggen moet op elk moment mogelijk zijn.
Niemand wil zomaar een nieuwsbrief ontvangen. De inhoud moet voor lezers interessant zijn of iets opleveren. Voor verenigingen en instellingen is publiceren van nieuwe ontwikkelingen vaak voldoende. Bedrijven die iets aan de man of vrouw willen brengen, kunnen behalve de bekendmaking van nieuwe producten ook aanbiedingen en tips in een nieuwsbrief zetten. Andere opties om belangstelling te wekken zijn een quiz, puzzel of een klein cadeautje.
Voor opmaak en drukwerk kan ik u verwijzen naar verschillende specialisten.
Hoe is het overigens gesteld met de teksten op uw website?